woensdag 16 mei 2018

VERHEERLIJKING VAN DE GETEISTERDEN

Ontvangen via de mail van
Indianinthemachine.com:



Gisteren, 21:00




Verheerlijking van de Geteisterden

         1 De Geest van de Heer God is op mij,
            Omdat de Heer mij heeft gezalfd
            Om goed nieuws te brengen aan de getroffenen;
            Hij heeft me gestuurd om de gebrokenen van hart te binden,
            Vrijheid aan gevangenen te verkondigen
            En vrijheid voor gevangenen;

      2 Kondig het gunstige jaar van de Heer af
            En de dag van wraak van onze God;
            Om iedereen die rouwt te troosten,

      3 Om degenen die in Sion rouwen te schenken
          een slinger in plaats van as,
            De olie van blijdschap in plaats van rouw,
            De mantel van lof in plaats van een geest van flauwvallen.
            Dus zij zullen eiken van gerechtigheid worden genoemd,
            Het planten van de Heer, opdat Hij verheerlijkt mag worden.

      4 Dan zullen ze de oude ruïnes herbouwen,
            Ze zullen de vroegere verwoestingen laten herrijzen;
            En zij zullen de verwoeste steden repareren,
            De verwoestingen van vele generaties.

      5 Vreemden zullen blijven  staan ​​en je kudden weiden,
            En buitenlanders zullen uw boeren en uw wijnbouwers zijn.

      6 Maar u zult de priesters van de Heer worden genoemd;
            U zult worden aangeduid als dienaren van onze God.
            Je zult de rijkdom van naties eten,
            En in hun rijkdommen zult u opscheppen.

      7 In plaats van je schaamte heb je een dubbele portie,
            En in plaats van vernedering zullen ze juichen over hun portie.
            Daarom zullen ze een dubbele portie in hun land bezitten,
            Eeuwige vreugde zal van hen zijn.

      8 Want ik, de Heer, heb gerechtigheid lief;
            Ik haat een diefstal in het brandoffer(?);
            En ik zal hen getrouw hun beloning geven
            En sluit een eeuwig verbond met hen.

      9 Dan zal hun nageslacht bekend zijn onder de naties,
            En hun nakomelingen in het midden van de mensen.
            Iedereen die ze ziet, zal ze herkennen
            Omdat zij de nakomelingen zijn die de Heer gezegend heeft.

       10 Ik zal mij zeer verheugen in de Heer;
             Mijn ziel zal juichen in mijn God;
             Want Hij heeft mij gekleed met gewaden van redding,
             Hij heeft me gewikkeld in een mantel van gerechtigheid,
             Zoals een bruidegom zichzelf bedekt met een slinger,
             En zoals een bruid zichzelf versiert met haar juwelen.

       11 Want zoals de aarde haar spruiten voortbrengt,
             En zoals een tuin ervoor zorgt dat de dingen die erin worden gezaaid opduiken,
             Zo zal Here God rechtvaardigheid en lof brengen
             Om op te springen voor alle naties.


Jesaja 61 NASB


Vertaling: Maria